15 Ogos 2010

Puasa 3

ooo dah 3 hari kite berpuasa ye
pejam celik cepat sungguh masa berlalu
kat office pun aku kene kejar masa...pasal kul 5.00pm je
IBG off...fuhhh..

ok lunch our tadi aku n ibu balik umah...
ibu masak kari ikan...pasal adik n isteri nye nak balik umah
so aku lak malas nak makan nasi
balik keje tu aku terus masak mee wantan sup...dah lame ku idamkan
maaf ye aku xsempat nak snap pic..
tau tak mee wnatan ni ade 2 jenis...1 tu original flavor, 1 lagi spinach flavor
original flavor ni colornye cam mee la...spinach flavor ni color hijau...
semua resepi sendiri la...masuk je ape yg patut...aku buat ikut kehendak hati je
nak tau gak ke resepinye....ok la aku tulis kat sini..
tp kalau ade persamaan..minta maaf dan halal ye....xniat tuk meniru

MEE WANTAN SUP

1 paket mee wantan (basuh dulu ye)
1 cekak sayur sawi
2 biji telur (ayam)
2 ketul kiub ayam
sedikit garam
sedikit lada hitam(ditumbuk)
air secukupnya
sedikit sotong, udang (ikut suka la)
1 biji bawang besar (ditumbuk kasar)
2 ulas bawang putih (ditumbuk kasar)

Tiada ulasan: