15 Oktober 2009

gugu gaga irfan

malam tadi ada jamuan raya..makan-makan di rumah ucu hamdan
menu bakar-bakar..ikan, udang, ayam, jagung
dicicah dengan air asam n coleslaw...pergghhhh sodap
aku makan 2 ekor ikan cencaru bakar, seketul ayam , air asam, coleslaw, soto (husband amikkan tuk aku buka puasa), air mangga

majlis tu bermula jam 8pm...cousins husband aku jd tukang bakar nye
husband jd supervisor...baby irfan jadi manager..kihkihkih
serius giler muke baby irfan..mama pun tatut oooooo..
pukul 6pm baby irfan telah menjalankan tugasnye..ronder2 tgk anak buah buat kojo ke tak...hehehehe

jam 9pm aku selesai buat kerja2 rumah...sambil melayan baby irfan bercakap n main
kami bertiga pun g rumah ucu hamdan tuk makan...masuk dlm baby carrier...serius betul muke dia (sayang xamik pic la)
sepatutnye baby irfan tido jam 8pm tp malam tadi dia xnak tido..sabar je ayah ngan mama
dah nak kul 10pm pun di bawa masuk rumah nenek..menangis xnak masuk
di suruh tido pun xnak
alih2 ayah beri minum susu..terus tido alhamdulillah..lapar la tu tapi ditahan kelaparannye pasal nak dok luar tgk tetamu yg datang

baby irfan dah pandai menjawab bile di ajak bercakap..ade le bunyi2 comel dia...hehehe..bijak2...
dah pandai main enjit-enjit semut..tunjuk tangan dia yg comel tu..then dpt genggam 3 jari je...hehehehe..xdpt genggam sepenuhnye..
yg best tu baby yg berusia 6bulan pun kalah ngan baby irfan..

citernye cam ni..last week..sunday g beraya di rumah cousin di meru..open house...g lepas asar..bawa baby irfan sekali
ramai gak tetamu dia..ahli keluarga n rakan pejabat dia la
ade sorang mak tu berbual ngan aku...sambil gendong anak masing2..baby dia berusia 6bulan..boy..
tibe2 baby irfan kuarkan la suara comel dia..bercakap ngan baby boy tu..bahasa baby la org kate...aku xpaham pun
baby irfan dok nak salam ngan baby boy tu lagi..tapi sepatah haram xde respond dr baby boy tu
baby boy tu pandang je...1 bunyi pun xde..hairan aku
anak aku lak terlebih peramah kahkahkahkah
balik tu citer ngan atok n nenek..gelak diorg.
bijak baby irfan mama ni..ade je respond dr dia
seronok melayan anak kecik ni ye..rase xnak dia jd besar

selain tu..baby irfan ade la iras2 ayahnye..tang perangai tu
boleh berlawan n saling menyahut lak tu ngan ayahnye...kahkahkah
xleh diingatkan ape yg berlaku...mesti nak tergelak besar
skang ni pun aku nak tergelak tp control..senyum je...
aduhhh..penat gak nak jaga 2 org baby ni..1 baby besar n 1 baby kecik..lain2 karenahnye

ok la aku nak berhenti kat sini jap..daaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan: